PORSHE FERARI BMW MERCEDES AUDI CITROEN DAEEWOO FIAT SUZUKI HONDA TOYOTA

        Strona Główna

        Galeria

        Tuning mechaniczny

·          Modyfikacje silnika i osprzętu

·          Modyfikacje układu dolotowego

·          Modyfikacje układu wydechowego

·          Modyfikacje elektroniki

·          Modyfikacje zawieszenia

·          Modyfikacje układu przeniesienia napędu

·          Modyfikacje układu hamulcowego

        Firmy tuningowe

·          Polskie firmy tuningowe

·          Zagraniczne firmy tuningowe

Samochody

Gry

Filmy

Księga Gości

 

      Polskie tradycje tuningu silników samochodowych sięgają już bardzo zamierzchłych czasów. Są firmy zajmujące się tym trudnym rzemiosłem przez ponad ćwierć wieku, doskonaląc swe umiejętności poprzez zdobywane z roku na rok doświadczenie. Zupełnie inaczej rzecz ma się jeśli chodzi o elementy stylistyczne do nadwozi. Spoilery wykonywane w Polsce często swą jakością i wyglądem pozostawiają wiele do życzenia. Rynek w naszym kraju stał się bardzo chłonny kiedy to na przełomie lat '80 i '90 otworzyły się granice i młodzi ludzie chcieli uatrakcyjnić wygląd swych wymarzonych czterech kółek, sprawić aby auto wyglądało oryginalnie i zwracało uwagę innych. Dlatego jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać firmy, a raczej warsztaty rzemieślnicze zajmujące się masowym wytwarzaniem różnych dziwnych elementów, które rzekomo miały poprawić wygląd i aerodynamikę auta. Wiadomo, że każda nowość wzbudza zainteresowanie więc spoilery schodziły jak świeże bułeczki, a ich producenci zacierali ręce pomnażając swe dochody. Jednak nie każdy jest plastykiem, specjalistą od marketingu i znawcą aerodynamiki w jednej osobie. Często właściciele firm wychodzili z założenia, że nie ma sensu inwestować w nowe technologie, projektantów, czy specjalistyczne urządzenia skoro interes kręci się we właściwym kierunku. Nie przypuszczali on, że konkurencja szybko zmusi ich do zmiany stylu myślenia.

      Bardzo duży wkład w podniesienie jakości usług na rynku tunigowym ma lubelski NEODESIGN. Firma w roku 1994 została zarejestrowana pod nazwą FUTURA Sp. z o.o. Od początku swej działalności doskonalili swe umiejętności w przetwórstwie tworzyw sztucznych. Zdobywali doświadczenie w produkcji bardzo wyspecjalizowanych elementów dla zachodniego przemysłu nuklearnego oraz medycznego, a także ściśle współpracując z takimi potentatami motoryzacyjnymi jak Volkswagen czy Daimler-Chrysler. W roku 1999 zasoby firmy pozwoliły na rozwinięcie działalności. Wtedy to, kierowani pasją do motoryzacji, mogli wkroczyć na szerokie wody samochodowego tuningu. Początkowo działalność w tym segmencie obejmowała sprzedaż detaliczną akcesoriów oraz kompleksowy tuning z wykorzystaniem elementów pochodzących od polskich kontrahentów. Jednak nie trwało to długo. Doświadczenie zdobyte podczas kooperacji z zachodnimi firmami, oprócz umiejętności czysto technicznych, dało im wiedzę czym należy kierować się w świecie biznesu. Zawsze na pierwszym miejscu jest kultura i szacunek do klientów. Dlatego nieprzyjemności i niezręczne sytuacje spowodowane niską jakością dostarczanych elementów do tuningu, zmusiło firmę FUTURA do podjęcia badań nad uruchomieniem produkcji własnych elementów do tuningu. I tak po niemal dwóch latach badań i eksperymentów, w Lublinie zaczęto oferować klientom artykuły o jakości i standardzie spotykanym w czołowych europejskich firmach. Zastosowane surowce oraz wyspecjalizowane technologie zapewniają produktom firmowanym logiem NEODESIGN następujące cechy:

-nieporównywalnie bardziej elastyczne od normalnych wyrobów z żywic poliestrowych (właściwości podobne do PU-RIM lub ABS), przez to mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzeń na krawężnikach,
-bardziej wytrzymałe na zerwanie przez zastosowanie mieszanek mat i tkanin szklanych,
-wytrzymałe na temperatury do 80 st. C (spoilery dolne) i do 110 st. C (spoilery dachowe, zamknięte),
-chronione wewnątrz specjalną warstwą parafinową i przez to bardziej żywotne i wytrzymałe (normalne laminaty "piją" wodę).

      Po osiągnięciu tak wysokiej jakości, ambicją firmy stało się stworzenie kompletów ospoilerowań o nowych, niepowtarzalnych kształtach, które utożsamiane były by tylko z NEODESIGN. W tym celu zatrudnieni zostali projektanci i modelarze. Było to bardzo dobre, bowiem na imponujący efekt ich pracy nie trzeba było długo czekać. U schyłku wieku swą premierę miał stworzony od podstaw komplet ospoilerowania "SHARK", przeznaczony do Peugeota 206. To wydarzenie wywołało swoistą burzę w "świece tuningu" i to nie tylko na arenie polskiej. Trudno było uwierzyć, że ta, wówczas nieznana jeszcze firma, odważyła się zaprezentować przed całym światem tak odważny projekt, a jeszcze trudniej w to jak duże wzbudził on zainteresowanie. Agresywnie stylizowane światła doskonale współgrają z pięknie wkomponowanym w maskę wlotem powietrza. Zderzaki i progi na, pierwszy rzut oka bardzo łagodne po dłuższej chwili zdradzają swe drapieżne zapędy, doskonałym uzupełnieniem całości jest potężne tylne skrzydło, którego profil jest zamknięty w bryłę do złudzenia przypominającą kieł rekina. To wszystko sprawiło, że wielbicieli tuningu z takich krajów jak Finlandia, Szwecja, Norwegia, Dania, Wielka Brytania, Irlandia, Belgia, Holandia, Francja, Włochy, Szwajcaria, Malta, Turcja, Ukraina, Rosja, Hong Kong, Japonia, Australia, El Salwador i Argentyna nie trzeba było dwa razy pytać z czym kojarzy im się nazwa NEODESIGN.

      W niecałe pół roku po SHARK'u przyszła kolej na projekt wprowadzony z myślą o posiadaczach bardzo popularnego w naszym kraju Daewoo Matiz.
      Lubelska firma, uskrzydlona tak spektakularnym sukcesem, postanowiła jeszcze bardziej profesjonalnie realizować następne projekty. Zostały przeprowadzone inwestycje na zakup specjalistycznego sprzętu wspomaganego przez oprogramowanie systemu CAD i trójwymiarowy skaner.
      Nie dość, że umożliwi to osiągnięcie perfekcyjnych płaszczyzn, promieni i symetrii powierzchni, będzie można również ze wszystkich obejrzeć wirtualną wersję nowych produktów bez przeszkód modelowanych, instalowanych na dowolnych samochodach w nieograniczonej gamie barw.
      Pierwszym projektem realizowanym wg tych założeń ma być komplet ospojlerowania przygotowany z myślą o Renault Clio II.
      W roku 2002, z pomocą koncernu BASF/ELASTOGRAN, ma zostać wdrożona produkcja spoilerów z PUR, PU-RIM i PU-R-RIM co jeszcze polepszy ich właściwości i jakość. Po wprowadzeniu tych zmian bardzo realne stanie się uzyskanie certyfikatów ISO i TUV na wszystkie wyroby.
      Firma FUTURA z Lublina to do doskonały, godny naśladowania przykład na to, że w Polsce można stworzyć doskonałe produkty, nie opierające się na zachodnich wzorach. Wystarczy tylko grupka pasjonatów wspierana przez wytrwałość w dążeniu do celu i kierująca swe losy na właściwy tor
.